|
ასაკი |
უნარები |
|
1 თვის |
ბავშვს შეუძლია რეაგირება იქონიოს შუქის წყაროზე, მოძრაობაზე, ცნობს დედის ხმას, ცდილობს თავის აწევას. |
|
2 თვის |
უჩნდება შესაძლებლობა ფოკუსირება მოახდინოს საგანზე, ამბობს პირველ «აღუ»-ს, მშობლების ურთიერთბაზე რეაგირებს ღიმილით, ენერგიულად ამოძრავებს კიდურებს. |
|
3 თვის |
შეუძლია თავის დაჭერა მუცელზე წოლისას, მცდელობა აქვს თავად დაიჭიროს რაიმე საგანი, კარგად ცნობს ახლობლებს. |
|
4 თვის |
ცდილობს დაჯდომას როცა ხელებით წევენ, შეუძლია საგნების ცალი ხელით აღება, რეაგირებს მასთან ურთიერთობისას. შეუძლია გაარჩიოს და რეაგირება მოახდინოს საყვარელ ხმებსა და მუსიკაზე. |
|
5 თვის |
შეუძლია თავის სწორად დაჭერა თუ კარგად ზის; იჭერს სათამაშოებს ცალი ხელით, მუცელზე წოლისას, ცნობს საკუთარ ანარეკლს სარკეში. |
|
6 თვის |
ცდილობს მდგომარეობა შეიცვალოს და გადაბრუნდეს ერთი გვერდიდან მეორე გვერდისკენ, ეყრდნობა წინა ხელებს როცა მუცელზე წევს, გადააქვს საგანი ხელიდან-ხელში, ცდილობს გაარჩიოს გარშემომყოფების ემოციები და გააცნობიეროს ვითარება. |
|
7 თვის |
შეუძლია დახმარების გარეშე ჯდომა, ცდილობს აქტიურად ისაუბროს, ხელში დაიჭიროს პატარა საგნები. |
|
8 თვის |
შეუძლია ბურთით თამაში, თავის მიტრიალება ორივე მხარეს, მწოლიარე მდგომარეობაში სხეულის მდგომარეობის შეცვლა, ცდილობს გაიმეოროს სიცილი და საუბრის მანერა, ცდილობს წყლის ჭიქიდან დალევას. |
|
9 თვის |
იწყებს ტაშის დაკვრას, საკვების აღებას და დაგემოვნებას, დამოუკიდებლად იღებს საგნებს მჯდომიარე მდგომარეობაში. |
|
10 თვის |
ცდილობს მჯდომიარე მდგომარეობაში დაეყრდნოს ხელებს, რეაგირებს სახელით დაძახებაზე და ამკრძალავ სიტყვებზე, ცდილობს გაიმეოროს უფროსების სახის გამომეტყველება, ცდილობს საკვების დამოუკიდებლად დაღეჭვას. |
|
11 თვის |
შეუძლია გააკეთოს უფროსების მარტივი მოძრაობების იმიტაცია და შეასრულოს თხოვნის შემთხვევაში, ცდილობს ფეხზე დადგომას და ნაბიჯის გადადგმას თუ აქვს საყრდენი. |
|
12 თვის |
იწყებს ნივთების ადგილმდებარეობის დამახსოვრებას, მათ მითითებას, ცდილობს მარტივი სიტყვების გამეორებას, ინტერესით უყურებს სურათებს, უფროსების საქმიანობას, ამჟღავნებს კმაყოფილებას შექების დროს. |